Coromandel

Hola,

.....vanuit Ahipara zijn we dus naar Auckland te gaan om te plannen. Het hostel waar we in zaten was splinternieuw en leeek net op een hotel. Very nice!!!

De 2 dagen in Auckland waren niet bijzonder, niks speciaals gedaan daar, alleen maar informatie bekeken voor de rest van de trip. 's Avonds wel even een sapje gehaald in The Globe Bar. Deze bar zit onder het hostel waar we vorige keer zaten toen we in Auckland waren.

Uiteindelijk hebben we in Auckland afscheid genomen van Robert, hij ging opweg naar Tongariro National Park. Was best jammer, want was erg gezellig met z'n drieen. Ik ging met Sabine naar het gebied Coromandel en dan wel naar het stadje Thames. In Thames hadden we een erg gezellig hostel, maar verder was het daar erg rustig en was er weinig tot niets te beleven. De tweede dag dat we daar waren heeft de hostel-eigenaar ons naar het begin van een wandelroute gebracht. Deze route liep naar de Pinnacles. Dit is een hoge berg, waar vandaan je een fantastisch uitzicht hebt. Voor de hele wandeling stond ongeveer 7 uur, maar ik deed er ongeveer 5 uur over. Tijdens de wandeling ontzettend genoten weer van het prachtige uitzicht in de bergen daar. Het was wel vrij zwaar. Het was nl die dag over de 30 graden en weinig wind. Bovendien was de route vrij pittig. Je moest voor het laatste stuk de berg op bijna een ervaren bergbeklimer zijn om heelhuids de top te bereiken. Op de terugweg van de berg naar de parkeerplaats heb ik de lange route genomen en Sabine de korte. Ben toen ook nog even gestoken door een werkelijk belachelijk grote wesp. Was wel ff zeuren toen.

Na Thames zijn we naar Tairua gegaan. Dit hebben we liftend gedaan, was goed te doen, met 2 ritjes waren we daar. Tairua is een heel leuk plaatsje aan het strand en op het moment zitten we daar nog. Gisteren hebben we de gratis auto van hostel meegekregen en zijn we naar Cathedral Cove gereden. Dit ligt noordelijk in de Coromandel en is een beetje een rotsgebied. Beetje lastig uit te leggen. Verder hier nog even op het strand gelegen. Je hebt hier een surfstrand met echt ontzettend gave golven. Ook best gevaarlijk met een hele sterke stroming. Op een gegeven moment stond ik ongeveer 20 meter ver in zee en van het ene op het andere moment lag ik zomaar 5 meter op het strand. Werd dus even door een golf weggesmeten. Morgen gaan we weg uit Tairua en gaan we een meisje, Claartje, opzoeken die ook met ons meereisde hiernaartoe. Zij zit nu in Tauranga en dat ligt onder de Coromandel. Ik ga nu dus richting het zuiden. Vanuit Tauranga wil ik naar Rotorua, dan naar Taupo en het Tongariro National Park om de Tongariro Crossing te lopen. Vandaaruit naar Napier aan Hawke's Bay en dan denk ik dat het daar tijd is om te gaan werken.

Dat was het dan weer even vanuit hier. Laat het me even weten als de elfstedentocht er aan zit te komen. Pietertje zal al wel weer jeuk hebben ;-)