Ruben in Sydney....

G'day mates!!

Eerste berichtje vanuit Australie!! Ik ben maandagmiddag dus in Sydney geland en het tijdsverschil met NL is nog maar 8 uur nu, dus ik kom echt dichterbij. Omdat ik hier weinig tijd heb in OZ moet ik alles allemaal heel snel doen en zit elke dag echt volgepland. Dinsdag ben ik eerst naar het Sydney Aquarium geweest. Was best lachuh daar. Ze hadden pinguins, krokodillen, haaien, zeehonden enz... Vooral het deel met de haaien was gaaf. Je kon door een tunnel lopen die door het basin ging waar de haaien in zwommen. Je zag ze dus van heel dichtbij en dat was heel cool. Ze hadden daar ook nog een deel Great Barrier Reef en ik heb Nemo gevonden!!!! Het was hem echt, maar in levende lijve ziet ie er niet zo goed uit als op tv hoor, maar ja, dat is met de meeste acteurs zo. Na het aquarium ben ik naar de Skytower gegaan. Dit is de hoogste toren in Sydney. Daar kreeg ik eerst een soort van introductie in Australie dmv een 3D-animatie in een soort achtbaankarretje. Toen Ben ik naar het observatiedek gegaan en daar had ik echt een fantastisch uitzicht over Syney en omgeving. Gelukkig is het weer hier prachtig deze dagen, alleen niet zo heel warm (16 graden ofzo), dus een blauwe lucht. Woensdag had ik een dagtoer naar de Blue Mountains en dat is een Nationaal Park hier in de buurt met o.a. de Three Sister die daar te zien zijn. Misschien hebben jullie daar al eens van gehoord of ergens gezien, maar dit zijn 3 langwerpige rotsen die omhoog steken, om het ff simpel te zeggen. Voordat we bij de blue mountains kwamen zijn we eerst nog naar een wildlife park geweest. Hier hadden ze ook weer pinguins, krokodillen, wombats, een heleboel native birds zoals ze dat noemen, maar het allergaafst waren toch wel de koala's en kangaroes. Die koala's zijn echt zo gaaf om te zien en je kon ze ook aaien. Ik probeerde er nog een mee te nemen, maar dat mislukte helaas.  Na het park hebben we met z'n allen geluncht in een hotel en toen op naar de blue mountains. Buiten het fantastische zicht daar zijn we ook met het steilste treintje en de steilste kabelbaan ter wereld geweest. Aan het eind van de dag zijn we nog door het olympisch park gegaan en toen zijn we gedropt bij de ferry. Met de ferry zijn we weer terug naar de stad gegaan en dit is echt de mooiste manier om Sydney te zijn: 's avonds als alles verlicht is. Echt schitterend gezicht.

Gisteren had ik een dagkaart gekocht voor het openbaar vervoer (ferry, monorail, trein en bus). Allereerst ben ik toen naar Bondi beach gegaan en dit is het bekenste surfstrand van Australie. Was niet heel groot, maar wel mooi en met heel veel surfers. Na Bondi beach ben ik naar Chinatown en Darling Harbour gegaan. Daar een beetje rondgelopen enz en dat was geen schande, want het was weer een prachtige dag.

Vandaag heb ik niet veel gedaan, alleen ff naar het opera house gelopen en ik had ff wat rust nodig.

Morgen vlieg ik naar Melbourne. Vliegen was een paar dollar duurder dan bus en trein, maar het scheelt 10!!! uur reistijd. In Melbourne ga ik o.a. wat familie bezoeken en verder weet ik het nog niet zo goed eigenlijk. Na Melbourne ga ik misschien voor 2 dagen naar Geelong. Dit is de geboorteplaats van m'n moeder en hier bezoek ik ook nog even iemand en daarna is het op naar Adelaide.

De foto's volgen ook een dezer dagen als het goed is.