Skydive

Kia Ora,

Waar waren we gebleven.... Nou, ondertussen heb ik behalve op het strand liggen en feesten 's avonds ook weer wat activiteiten ondernomen. Ik heb o.a. samen met een nederlandse dame (Sabine) een dagje een mountainbike gehuurd. We zijn toen naar het begin van een  wandeling naar de Hakuru Falls gefietst, deze wandeling afgelegd en lekker in het zonnetje zitten chillen bij de waterval.

Voor dinsdag had ik samen met dezelfde dame een skydive op het programma staan. Helaas ging deze niet door omdat het te bewolkt was. Woensdag ging het dan wel gebeuren. We werden 's ochtends opgepikt bij het hostel en naar het lokale vliegveldje gereden. Ik was als eerste de sigaar en steeg samen met de parachutist aan wie ik vast zou zitten en een cameraman die het geheel vast zou leggen op. Eerst maakten we een rondje over The Bay Of Islands en dat was echt vreselijk mooi. Vanuit het vliegtuigje had je cht een fantastisch uitzicht. Na een minuut of 10 begon ik een beetje nerveus te worden, want toen ging de deur open. Dat was dus het teken dat we gingen springen. Eerst sprong de cameraman eruit en en daarna werd ik uit het vliegtuig gehangen, terwijl die vent achter me er nog inzat. Het ging allemaal echt supersnel en binnen 2 seconden sprongen we eruit. Ik kan echt niet beschrijven wat dat voor een gevoel teweeg brengt. Het was iig amazing, echt een super kick. We sprongen van 12000 ft en de vrijeval duurde ongeveer 40 sec. Zoiets moet je gewoon echt meemaken om het te kunnen beschrijven. Op een gegeven moment ging de parachute open en daar was ik niet echt op berekend, dus schrok daar best van. Je maakt echt een ontzettende klap omhoog. Vanaf dat moment kon je ook echt het land mooi overzien. Dat was ook het moment dat het met mij iets minder ging. Mijn ontzettende hoogtevrees kwam enigzins opzetten. Ik werd ook een beetje duizelig enzo en volgende die kerel achter me ben ik zelfs een paar seconden buiten bewustzijn geweest. Dit schijnt vaak te gebeuren en noemen ze motion-sickness ofzoiets. Ik weet er iig niks meer van. ik weet wel dat ik verder nog wel van het fantastiche uitzicht heb genoten. Na de landing was ik ook letterlijk even sprakeloos, maar dat zullen jullie wel op de gemaakte dvd zien. Het was dus kortom echt fantastisch.

Vrijdag ga ik samen met Sabine en Robert, ook een nederlander, verder naar boven om Cape Reinga te bezichtigen. Dit is het noordelijkste puntje van NZ en schijnt wel de moeite waard te zijn. Daarna ga ik terug naar Auckland om misschien wel een auto te kopen en vanuit daar zie ik wel weer verder waar ik terecht kom.

Tot de volgende keer maar weer!!!!