Zuidereiland: Abel Tasman

Hallo mensen!!!

Nu eindelijk eens een berichtje vanaf het Zuidereiland. Kzal wel ff bij het begin beginnen. Vorige week woensdag ben ik samen met Gonny vanuit Palmerston-North naar Wellington vertrokken. Daar hebben we 1 nachtje in een hostel doorgebracht. Luxe dat het was joh. We hadden een prachtige kamer met koelkast, tv en thee en koffie, zwaar relaxed dus.
De volgende ochtend hebben we om 9.30 uur de ferry naar het Zuidereiland gepakt. De overtocht duurde ongeveer 3 uurtjes en was ontzettend mooi. Onderweg zwommen er zelfs nog eventjes dolfijnen met de boot mee. Op een gegeven moment kwamen we dichtbij het zuidereiland en kwamen we de Marborough Sounds in. Echt een vreselijk mooi uitzicht vanaf de boot.
Aangekomen in Picton namen we daar de bus naar Nelson en daar hebben weer 1 nachtje in een hostel geslapen. De ochtend daarna werden we al vroeg door een bus opgepikt die ons naar het Abel Tasman National Park heeft gebracht voor een 3-daagse wandeltocht daar. Allereerst namen we een watertaxi die ons naar het beginpunt van onze track heeft gebracht. Tijdens het tripje met de watertaxi hadden we perfect uitzicht op de goudgele stranden en het heldere blauw/groene water. We kwamen ook nog even langs een zeehondenkolonie en ook dit was weer een heel leuk tafereel met die brulapen op de rotsen daar. Ook hadden ze net kleintjes gekregen, dus dat maakte het nog iets leuker.
De eerste dag liepen we van Totaranui naar de Bark Bay Hut. Dit duurde ongeveer 5 uurtjes ofzo. Onderweg stukjes over de mooie stranden gelopen en over delen waar we alleen over konden steken als het laag tij was. Gelukkig hadden we de tijden hiervoor bij ons en was het dus geen probleem. Aangekomen bij de hut lekker chillen en redelijk optijd naar bed omdat het snel donker is en er absoluut geen elektra in de hutten is. De volgende dag hoefden we maar 3 uurtjes te lopen en dat stelde dus niet veel voor. We waren dus al vrij vroeg bij de volgende hut (Anchorage Hut) en hebben de rest van de dag een beetje op het strand gelegen en genoten van al het moois daar. De derde en laatste dag hoefden we ook maar iets van 3/4 uurtjes te lopen. Aan het eind van de track stond er een bus op ons te wachten die ons weer naar Nelson heeft gebracht. 's Avonds zijn we naar een Irish Pub gegaan en hebben onbeperkt roasted beef gegeten voor maar 12,50 dollar (ongveer 7 euro) en hier hadden we ook wel zin in na 3 dagen brood eten. Nog 2 nachtjes in Nelson gebleven en eigenlijk helemaal niks gedaan, behalve dan lekker bijkomen.
Dinsdagochtend zijn we heel vroeg met de bus vanaf Nelson naar Picton gegaan alwaar ik afscheid moest nemen van Gonny :(. Zij moest nl weer terug naar Palmy voor haar werk, maar als het ff meezit reizen we over een maandje weer samen, want dan is zij klaar in Palmy en komt ze voor 4 weken naar het zuiden.
Ik ben dus in Picton blijven hangen en daar onze Claartje weer ontmoet. Vandaag hebben we dagtoer gemaakt langs verschillende wijngaarden. De hele dag dus een beetje wijnproeven (zuipen) en ik moet zeggen dat het best leuk was. Ik heb nu zelfs een beetje verstand van wijnen en hoe ze het maken enz.
Morgen gaan we een dagwandeling maken in de Marborough Sounds (Queen Charlotte Track) en ook dit moet weer heel mooi zijn. Daarna weet ik het nog niet zo goed, maar waarschijnlijk ga ik naar Kaikoura en als het ff meezit met een auto die ik nu toch wel wil kopen.

Dit was het wel weer ff. Tot de volgende keer maar weer. Ohja, de foto's komen natuurlijk ook binnenkort.