Zuidereiland van alles en nog wat....

Hoi!!!

Weer ff terug dat ik wat geschreven heb, dus wordt wel weer eens tijd. Ben ondertussen in heel wat plaatsje geweest dus daar gaat ie dan....

De laatste keer dat ik jullie geschreven heb zat ik in Picton dat was ongeveer 10 dagen terug. Deze keer zal ik het anders doen dan de andere keren, want anders ben ik bang dat ik dingen vergeet, dus ik ga nu even iedere dag beschrijven en is weer even wat anders dan 1 lang verhaal. Ik zal beginnen bij donderdag 28 april.

Do 28-04:

Gister de wijntoer gedaan waar ik al over geschreven had en voor voor vandaag hadden Claartje en ik een dagwandeling geboekt in de Marlborough Sounds (een deel van de Queen Charlotte Track). Het was echt vreselijk rot weer, regen en vooral veel wind, maar dat hield ons er niet vanaf om toch te gaan lopen. Eerst werden we met een watertaxi op het beginpunt van de track afgezet en vandaar begonnen we met lopen. Helaas was vanwege het weer het uitzicht zeker niet optimaal en hebben we dus ook weinig mooie foto's kunnen maken, maar het kan ook niet altijd meezitten. Na ongeveer 4 uurtjes lopen waren we alweer bij onze bestemming aangekomen en toen was het wachten op de watertaxi om ons terug te brengen. Gelukkig was er een lodge aan het einde van de track dus kon ik nog wel ff een welverdiend biertje pakken.

Vrij 29-04:

Vandaag toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken en iemand gebeld die een auto te koop had staan. Het was een jongen die hier woonde en hij had het geld nodig, omdat hij vader werd. Hij vroeg maar 780 dollar voor de Honda Civic en na een testrit en wat afdingen heb ik hem voor 700 dollar gekocht. tijdens de testrit trouwens nog wel ff aangehouden voor een blaascontrole. En nee, ik had niet gedronken (die ochtend).

Zat 30-04:

Koninginnedag!! Nou ja, hier heb ik er dus helemaal niks van meegekregen. Beetje jammer!! Vanmorgen met Claar naar Kaikoura gereden. We zaten daar in een zwaar relaxed hostel met een hot spa buiten. De omgeving is daar ook prachtig met uitzicht op bergen met witte toppen. 's Avonds toch maar ff de kroeg in gegaan vanwege queensday.

Zon 01-05:

Voor vandaag hadden we whale-watching geboekt. Dit hield in dat we met een boot de toch wel ruige zee opgingen en op zoek gingen naar walvissen. Uiteindelijk hebben we 3 walvissen, dolfijnen en orka's van dichtbij kunnen zien. Niet slecht dus.

Ma 02-05:

Door de bergen naar Hanmer Springs gereden, want volgens de verhalen hadden ze daar een fantastisch Thermal Reserve. Diezelfde dag dus nog naar deze "gezonde" en warme baden gegaan, maar eigenlijk vond ik het verre van bijzonder en deze dag beschouw ik dus een beetje als verloren.

Di 03-05:

Vanuit Hanmer Springs een paar uurtjes naar Christchurch gereden. Dit is best wel een grote stad, maar niet echt veel te doen daar. Bovendien was het wederom echt zwaar verrot weer, dus we konden ook niet veel doen. 's Middags maar ff de stad verkennen, oa naar de Botanic Gardens, een museum en Qathedral Square geweest. Toch best actief dus. Daarna kwamen we erachter dat Jorrun (voormalig reisgenootje) ook daar zat, dus die ff opgebeld, wat koffie gaan drinken en 's avonds naar de bios geweest.

Woe 04-05:

Wederom een dagje in Christchurch en 's middags met Jorrun en Claartje naar een groot sportcomplex gegaan waar we heerlijk hebben gezwommen en in de sauna en stoomcabine hebben gezeten. 's Avonds met z'n drietjes en wat engelse gasten die ons al bekend waren naar de pub gegaan.

Do 05-05:

Vanmorgen optijd richting Arthur's Pass vertrokken (landinwaarts). Toen we eenmaal in de buurt kwamen reden we van het vlakke land echt tegen een muur van bergen met witte topjes aan, echt een super gaaf gezicht. Via deze bergen kwamen we uiteindelijk bij onze bestemming aan. Arthur's Pass is een plaatsje van welgeteld 1,5 straat en zonder pinautomaat en fatsoenlijke winkel. Wel was er een internetcafe. Nou ja internetcafe, het was een houten schuurtje met 4 pc's en we moesten maar geld in een kistje gooien op goed vertrouwen.

Vrij 06-05:

Vanmorgen begonnen met een wandeling naar een grote waterval en na deze wandeling een grotere track de berg op naar een ski resort. De wandeling was niet heel spactaculair, maar uitzicht was best redelijk met uitzicht op wat besneeuwde bergtoppen. Na de track doorgereden naar de westkust. We hadden gehoord dat Greymouth niet de moeite waard was om te verblijven en zijn daar dus doorgereden naar Punakaiki dat 3 kwartier noordelijker ligt. Daar aan gekomen bleek dat ze ook hier geen pinautomaat hadden en geen creditcard accepteerden, dus moesten we weer helemaal terug naar Greymouth om te pinnen en toen wederom naar Punakaiki. Toen was ik het rijden dus wel ff goed zat. In het hostel waar we 's avonds zaten ontmoetten we Mark (voormalig reisgenoot).

Zat 07-05:

Vanmorgen eerst de Pancake Rocks bezocht in Punakaiki. Dit zijn hele aparte opgestapelde rotsen aan zee waar bij vloed water doorheen spuit (ofzoiets). Daarna ging Claartje weer naar Christchurch en heb ik Mark meegenomen naar Nelson. Na 4 a 4,5 uur rijden kwamen we hier aan en hebben toen Jorrun weer ontmoet die daar ook zat. Met haar ff wat gegeten en biertjes gedronken.

Zon 08-05:

Vandaag dus.... Vandaag ben ik alleen naar Picton gereden. Hier pak ik morgen de ferry weer en ga terug naar het Noordereiland en ga ik weer voor een paar weken bij Gonny in Palmerston-North zitten. Hier wil ik wederom een poging doen om te gaan werken. Begin juni gaan we dan met z'n tweeen weer naar het zuiden om het mooiste deel van Nieuw-Zeeland te gaan bekijken en dat is uiteraard het meest zuidelijk deel.

Dit was allemal wel vrij gedetailleerd dacht ik zo. Zijn jullie dus ook weer helemaal op de hoogte en uiteraard volgen de foto's nog.

Groetjes allemaal en doe geen dingen die ik ook niet zou doen.